:)

Followers

my playlist


MusicPlaylist
Music Playlist at MixPod.com



Thursday, March 10, 2011

Pedang Baginda S.A.W

Bila pluka belek2 gambar pedang Rasullullah ni berbagai perasaan dan persoalan timbul , kesayuan serta kerinduan mmg tk dapat dibendung lagi , enam buah pedang Nabi Muhammad SAW yang biasanya dipakai dalam peperangan, dipamerkan di convention hall Sun City Sidoarjo.

Diantara pedang senjata peninggalan Nabi itu, Dzu Al Faqar, Al Qadib, Al Rasub, Al Battar, Al Ma'thur dan Al Qol'i. Selain pedang Nabi, busur panah, font print atau jejak telapak Nabi Muhammad dari masjid Al Aqsa juga ikut dipamerkan.

 apa yg dari peluka tahu , ini diantara  pedang-pedang Nabi yang digunakan dalam peperangan dalam menegakkan keadilan pada masa hidup Nabi.

"Jumlah pedang Nabi yang masih tersimpan di istana Topkapi Istambul Turki, berjumlah 9 buah, beserta barang peninggalan Nabi lainnya. Semuanya masih tersimpan rapi dan terjaga…


(pedang2 ini menjadi saksi kekuatan islam , kasih sayang Rasullullah serta kepayahan yg ditempuh Baginda S.A.W semasa hayatnya , untuk membawa sinar islam serta rahmat kepada kita umatnya , kadang kala peperangan tidak dapat dielakan terutama ketika bertemu dengan musuh yg tidak boleh dibawa berbincang secara lisan…ternyata Rasullullah seorang yg gagah  serta sgt berani…SUBAHANNALLAH…Allahumasoli a’la Muhammad)

No comments:

Post a Comment